Sommartider, hej, hej

Denna vecka har jag helt klart kunnat konstatera att sommaren är här. På vägarna alltså. Frekvensen av farliga omkörningar där det dessutom fanns heldragna gula streck har denna vecka ökat betydligt. Jag må vara en snigel, men står det 60 på skylten så kör jag 60. Nå, förutom detta har också sniglarnas antal ökat. 80 på 100-väg, t.ex. och så husvagnar, traktorer, långtradare med bred last har jag också träffat på denna vecka. och så pricken på i: bilar med släpvagn som inte kan köra rakt... Körde efter en sådan i måndags. bilen vinglade i zickzack (visserligen huvudsakligen på sin egn sida av vägen...) i rätt många kilometer innan jag slutligen vågade köra om. Jag var nära att ringa polisen. så, sommaren är här och med den ett ökat antal intressanta upplevelser på vägen. Tur att jag snart får semester....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider