Semesterdag 4 och 5

Gårdagen gick åt till att städa, städa och åter städa. På kvällen var jag ute på en länk, så jag missade nästan Mannios bronsmedalj i spjut. Heja Mannio! Snyggt gjort, du räddade Finlands idrottsära.
I dag har jag slutfört städningen, nu räcker det för mig. Jag fryser litet, undrar om snuvan kommer tillbaka. Jag vågade mig ut på en kort länk i går kväll, eftersom jag tyckte jag kände mig bättre. Någon längre länk tror jag inte jag ska ta ännu denna vecka. Får hoppas att jag kan springa Esse Run i alla fall. Skulle inte vilja bara gå, när jag nu en gång börjat träna löpning.
Både Sandra Eriksson och Jonathan Åstrand är vidare. Tyvärr ingen topprestation av Åstrand, jag hade hoppats på mera. Och nu överträffade Evilä sig själv igen i längdhoppsförsöken. I sista försöket gick han över 8 meter. Och Ollikainen redan i första försöket. Heja Finland! Synd att man inte är på plats i Hfors! Men det är billigare och bekvämare här hemma. Konfirmanden skulle vilja ut på någon resa. Ska se nu. Kanske det blir konfirmationspresenten - eller trösten om han missar teoriprovet igen....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider