Skön midsommar

Det blev en skön midsommar, utan stress. Jag har verkligen försökt att varva ner och ta det lugnt och inte bry mig om allt som inns att göra både ute och inne. I morgon är det första semesterdagen och då kommer jag att börja ordna inför nästa söndags konfirmation. Jag inbillar mig dock, att jag har vilat så pass mycket att det inte ska bli några problem. Under förutsättning att jag inte blir sjuk eller så.
Det jag ska göra denna vecka är: baka salta pajer, baka söta pajer (förhoppningsvis gör sönerna det), baka någon annan söt kaka, t.ex. mockarutor eller toscakaka i långpanna. Sedan funderar jag på att överlåta åt maken att kanske grilla något kött senare på kvällen, med tanke på våra släktingar från södra delen av landskapet. Men det är inte bestämt än. Förutom bakningen borde jag tvätta fönster och storstäda huset. Men det borde gå, när man har en hel vecka på sig - utan jobb.

Kommentarer

  1. Vad fint med semester..
    Här blir det inte så mycket folk på söndagens konfirmation....M kommer kanske från Helsingfors.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider