Didaktikuppsatsen

Ja, och så har jag ju sänt iväg sista uppgiften för grundstudierna i pedagogik. Hoppas nu läraren godkänner uppgiften också. Jag medger att den inte var särskilt genomtänkt och inte heller välskriven. Men Fru Nizzans studieenergi tog slut. Det blev migrän i stället och hon ville bara bli av med uppsatsen. Men jag vidhåller: Grundstudierna i pedagogik (de delar jag deltagit i) har varit väldigt givande. Och då talar jag med 25-årig undervisningserfarenhet i bakgrunden. PF:s lärare har visat respekt för att jag har undervisningserfarenhet och inte tystat ner mig, trots att jag babblat stup i kvarten om mina egna erfarenheter.  Fru Nizzan fasar för sin fältpraktik och sin auskultering. Eftersom vi ännu inte fått veta något om samarbetsförhandlingarnas resultat, vet inte Fru Nizzan om hon blir utan jobb eller ej. Hur som helst, känns det just nu som en bra idé att planera för studier våren 2015. I värsta fall får hon väl sedan läsa in förjdupade studier i pedagogik också och sedan söka forskningsanslag och börja forska. (Skrivet med ironi. Fru Nizzan har inte den intellektuella kapacitet som krävs för att doktorera.)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider