Thank God, it's Friday

Fast inte riktigt. Det är bara kvällen innan självständighetsdagen. Tack för en extra ledig dag.

Väntar på den inlånade militärpojken, som ska besöka oss en sista gång innan han blir civil om två veckor. Jag håller på att somna... Trots att veckan varit kortare, är jag lika trött som jag brukar vara på fredagarna. Ingen energi alls. Och jag som borde börja baka saffransbullar och fruktkakor och pepparkakor. Fast jag hoppas att Röda Korsets basar har något som jag kan köpa, så slipper jag stressa. Jag har fortfarande en uppsats oskriven. Plus att jag alltså ska inleda karriären som festtalare på onsdag. Borde börja stå framför spegeln och hålla mitt tal nu, så jag vet hur länge det tar och vad som bör tas bort och var jag ska disponera om. Eller så leker jag att det är en lektion. Skriver ner några punkter och pratar fritt och sätter dem att göra parövningar när jag inte hittar på mer.... Skämt åsido. Det är svårare att hålla tal än att undervisa. Man borde kunna retorik, och det kan jag inte. Tror jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider