Esserevyn

Dagens andra inlägg handlar om Esserevyn. Jag och gossarna besökte revyn förra lördagen. Herr Nizze gillar inte dylika kulturtillställningar, så han stannade hemma. Vi hade en trevlig kväll och träffade många bekanta. Det var många år sedan vi senast hade revy i Esse och jag tyckte det märktes. Skämten kändes inte gamla och förbrukade. De gick inte heller åt någon speciell person - inte elakt, åtminstone. Det tycker jag är hedersamt. Ett tag gick revyer ut på att driva med kommunens anställda eller förtroendevalda eller kyrkan eller något annat offentligt samfund. Och visst kan man få skoja, men det är trevligare att gå på revy, när skämten är snälla. De var inte så mycket under bältet heller, så jag skulle kalla föreställningen barnvänlig. Den första revy jag var på i 11-12-årsåldern hade en del skämt under bältet. Jag satt och skämdes. Tänk, att mamma och pappa måste höra det där. Och mamma i sin tur var olycklig för att de tagit med sin oskyldiga lilla dotter till en sådan tillställning. Jojo.

I övrigt rörde sig revyn i nuet. Amerikasläktingarna som kom på besök, gillade jag. Likaså gillade jag Guns kvinnolåt framförd av Mathias Maans. Han var även i övrigt obetalbar som Gun. 7:0-dieten skulle också vara värd att prova...

Vill man ha en kvälls underhållning rekommenderar jag Esserevyn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider