Lördag

Om jag för en vecka sedan suckade och stönade över Nizzarnas oförståelse för städning, måste jag i dag då meddela att de i dag slagit mig med förvåning. Herr Nizze och jag och mamma åkte på runda till byn (Petterssons trädgård firade jubileum, det skulle handlas och vi besökte gravgården och så hade de dessutom julmarknad vid Fornstugan). Innan vi åkte, väckte Herr NIzze Nizzarna och meddelade att 500 kg ska bäras in i silon i pannrummet. Döm om min förvåning, när Nizzarna var i full gång med detta arbete när vi kom hem någon timme senare. Dessutom hämtade Nizzarna en lillajulgran, helt frivilligt. Och herr Nizze torkade golven och hade dammsugit i går. Och fru Nizzan har skurat toaletter och badrum, strukit juldukar och satt upp utebelysning och några ljusstakar. Nizze 1 blev förgrymmad för att Nizze 2 hade julbelysning och inte han. Så då var det bara att gräva i skåpen för att hitta Nizze 1:s belysning. De har tydligen sinne för traditioner, fortsättningsvis. Nu ska jag ge mig iväg på promenad. Har bryggt kaffe åt Nizzarna - de vill inte komma med på kaffe till vännerna uppe vid landsvägen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider