Stress!

Jag är fruktansvärt stressad. Har ett tiotal tenter som borde vara korrigerade till i morgon.
Hade fyra lektioner i dag, plus muntliga tenter däremellan. Dessutom borde jag ha planerat fem lektioner till i morgon. Plus att jag borde sätta ihop tre olika tenter till torsdag. Plus att jag borde läsa utkastet till examensstadga före klockan 10 på onsdag. Plus att jag ska på föräldramöte i morgon. Plus att jag ska på skogskurs på onsdag. Plus att jag borde hinna börja hålla koll på min mat för att gå ner i vikt för att kanske få ner mitt blodtryck. Plus att jag borde motionera också.
Kontentan? Jag bloggar. Jag går oförberedd till mina lektioner i morgon. Ena gruppen har sista tillfället före tenten och en hel del av gänget åker till Lappland i natt. Andra gruppen lär få besök av en för mig okänd fransman, så jag borde ju vara väl förberedd. Men just nu ids jag inte. Jag har för länge sedan passerat de plus 15 timmar stämpeluret säger att jag får ha. I stället har jag skrivit en VUK-sammanställning. VUK-sammanställning? Nu har nog fru Nizzan fått någon värre attack, tycker säkert läsaren. För läsare som inte är bevandrade i ämnesstudier i pedagogik för ämneslärare, kan jag berätta att vi ska ha ett visst antal VUK-aktiviteter samlade under våren. Nu har fru Nizzan talat snällt med koordinatorn för denna del och fått ihop ca 10 VUK-aktiviteter redan. Det är en viss nytta att vara tvungen att springa på föräldramöten. Man kan räkna dem som VUK när man studerar till lärare. För fru Nizzan känns detta litet löjligt. Men fru Nizzan orkar inte ifrågasätta systemet. Fru Nizzan är nöjd att hon får använda sina riktiga VUK-aktiviteter i stället för att göra dem vid Vasa Övningsskola. Alltid sparar det någon minut på våren. För studerande som aldrig varit i kontakt med skolan på detta sätt, är det nyttigt. Men fru Nizzan har varit del av systemet i så många år att hon anser sig kunna den lilla delen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider