Lektion 2 och 3

Så har jag avslutat lektion 2 och 3 av de 11 jag har kvar. Rent allmänt kan jag säga att jag varit mera nöjd med mina lektioner nu, än jag var i modul 1. Det har känts mera som jag, när jag stått inför gruppen. Tyvärr blev det inte som jag tänkte mig med den kommunikativa övning som skulle vara slutmålet för de tre lektioner jag haft. Tyvärr. Jag är väldigt missnöjd med det, för det skulle ha gett dem ett bra slut på min del av kursen.

Stämningen i gruppen har varit bättre än den var i modul 1. Vad det beror på vet jag inte. De har jobbat bra, förutom några som är svårflirtade. Nu har jag inte flera chanser att fixa detta, utan jag överlåter det åt min kollega/studiekompis.

Jag tror att jag plockat ner sakerna i mindre delar och på något sätt lyckats få dem att ha mera förtroende för mig än i modul 1. Även om jag vet att jag inte på långt när når upp till min handledares nivå. Men jag strävar ju inte efter en femma. Jag är nöjd med en fyra (goda insikter) eller en trea (goda insikter). Fast eftersom jag fick en stark fyra i modul 1, så skulle det vara en besvikelse att göra så dåligt från mig i modul 2 att jag får "bara" goda insikter. Jag menar. det spelar ingen roll för mitt jobb. Det spelar ingen roll för min lön. Det är bara det att det ju är mina kolleger som jag gör uppgifterna åt.

Jag tycker handledningarna har blivit mer intressanta på det sättet att jag inte längre ser dem som kritik, utan något som jag kan ha nytta av, när jag börjar jobba i höst igen. Det där att rita upp ett mål och sedan sätta in olika aktiviteter på vägen dit, skulle jag vilja göra till mitt sätt. Precis som min handledare alltid lyckas med det. Jag måste fundera vidare på det där och hur jag kan genomföra meningsfulla övningar på de kurser jag ska ha i höst. Både franska och svenska. Jag slutar med de fina målsbeskrivningarna, dem kan alla läsa innantill. I stället försöker jag visa på nyttan med de strukturer och aktiviteter vi ska ha. Första tillfället att göra det här blir väl sekvensen, som jag måste planera under helgen. Jag ska vikariera i en nia ett par gånger nu, innan jag ska börja med min sekvens. Det är mycket jag ska hinna med. Men nu måste jag faktiskt försöka tänka igenom alla aktiviteter ordentligt för att göra dem meningsfulla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider