Söndag

I går höll jag på med städning, klädtvätt och strykning och på kvällen hälsade jag på min kusin. Trots dryga 10 grader varmt och solsken ute, hann jag inte vara ute på hela dagen. Pojkarna hade kompisar här till fyratiden på morgonen, så jag sov inte särskilt bra.De var absolut inte störande, men jag hade svårt att somna. Idag på förmiddagen tog jag i alla fall en promenad så länge det var sol. Nu har det blivit sämre väder och jag har använt sådär 7 timmar till att förbereda morgondagens lektion. Jag kan inte förstå att man kan sitta och fila så på en enda lektion. Det är helt i onödan också. Jag skulle klara av det med mycket mindre jobb, jag är onödigt ambitiös. Nå. Det får bli som det blir. Efter morgondagens lektion har jag nio bedömda lektioner kvar.

Nu ska jag, klockan 22 gå i bastun hastigt och sedan sova för att komma mig iväg tidigt i morgon. Egentligen behöver jag inte vara på plats förrän 9.40 och min lektion är senare på dagen, men jag ska printa och kopiera och fundera över det sista hur jag ska göra.

För övrigt är jag glad för en ex-essebos skull: Jennie Storbacka är i final i The Voice of Finland. Jag gillar kanske inte de sånger hon valt, men hon sjunger så bra.Förhandsröstningslåten Jennie Storbacka De få gånger jag träffat henne i byn har hon verkat så vanlig, sympatisk och trevlig. Således har hon ett vackert inre också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider