Påskdag

Stilla veckan var faktiskt litet mera stilla än det varit hittills i vår. Onsdagen använde jag till att skriva en inlämningsuppgift som har deadline i slutet av april. Sedan dess har jag i princip haft ledigt från studierna, trots att övningslektionerna som börjar på onsdag går runt i huvudet. Jag måste helt enkelt snart sätta mig ner och göra grovplaneringen, översätta alla övningar/ordlistor till engelska (det finns studerande som inte talar svenska i de grupper jag undervisar). Inte för att jag är rädd för övningslektionerna, utan för att jag måste ha en struktur att utgå från när jag sedan gör den slutliga planeringen.

Skärtorsdagen använde jag till att städa och handla, inga studier!

Jag var med mamma till kyrkan på långfredagen och så åt vi lunch tillsammans. På kvällen fick vi besök, i övrigt var det en lugn dag.

På långfredagen hade vår examinator sänt ut meddelande om resultatet i Modul 1. Jag var nöjd. Inte utmärkta insikter, men det har inte varit mitt mål heller. Och jag tänker inte sträva efter utmärkta insikter i Modul 2 heller. Om jag har utmärkta insikter som mål, kommer jag att arbeta ihjäl mig. Jag är inte 25 längre och jag måste försöka tagga ner kraven på mig själv. Annars är risken stor att jag får sjukskriva mig när jag egentligen ska börja jobba.

Påsklördagen firades ungefär som den brukar. Tre påskhäxor på besök och så var jag med Nizzarna till stan och handlade kläder till dem. På kvällen besökte vi påskbrasan i grannskapet och i dag har jag hunnit med en promenad. Herr Nizze stod för lunchen, medan jag hade lagat pashan i går.
Mamma var här en stund och nu är det dags för mig att börja fundera på mina kommande lektioner. Helst skulle jag åka in till stan och ta ett ordentligt gympass, men nu ska jag försöka koncentrera mig en stund...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider