Torsdag...

Jaa. Nog hade jag väl tänkt vara effektivare i dag, än jag sist och slutligen varit. Jag åkte till Vasa så jag var där vid 9-tiden. Satte mig i kopieringsrummet på jobbet och började arbeta med nästa veckas lektioner. Sekvensplanen hade jag också tänkt börja med, men så långt kom jag ju inte. Klockan 12 gick vi på lunch och så åhörde jag en lektion från halv två till halv tre. Jag tyckte min kollega lyckades väldigt bra. Hon fick så fint kontakt med gruppen och lyckades hur bra som helst med att ha en lektion utan färdiga läromedel. Hon ska ha dem en gång till och jag ska sedan fortsätta med dem nästa vecka. Först som vikarie för vår handledare som åker till Paris (dit vill jag också resa!) en vecka och sedan en eller två övningslektioner. Jag kommer nog inte att få samma kontakt med dem. Jag har litet idéer vad jag skulle vilja göra, men jag vet ännu inte riktigt hur jag ska göra. De vill prata, lära sig så det flyter...härlig grupp bara jag hittar på vettiga övningar och ger bra struktur.

Sedan på eftermiddagen hade vi en föreläsning om utvecklingssamtal. Helt intressant, men jag tyckte inte det gav mig något nytt. Det var sådant vi tränade när jag läste till arbetshandledare och det är sådant vi fått lära oss när vi haft utbildningar i utvecklingssamtal med vår personalchef. Nu var det ju ändå utvecklingssamtal med elever, som var temat. Och visst, det är annorlunda. Principerna är ändå desamma. Dessutom gav hon tips om många böcker som berör stresshantering. Och DET är något man måste tänka på. Jag har faktiskt haft det lugnare nu efter påsken än jag hade i modul 1. Och ändå satt jag uppe till elva och planerade veckans lektion. Nästa vecka har jag tre lektioner. Plus att jag borde planera min sekvens. Talade med en yngre studerande som redan gjort provet till sin sekvens. Och en annan som skulle ha sekvensplaneringen klar till i morgon. Vår handledare vill dock prata med oss innan vi gör sekvensplanen klar. Jag tror således att jag kommer att göra ett utkast som jag tar med mig och så arbetar vi vidare från det.

Hur jag sedan ska hinna med alla inlämningsuppgifter som ska vara klara 18 maj, det förstår jag inte. Men det SKA gå.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider