Höst

Sonen den yngre har just tvättat valpen. Valpen som är sju månader drygt. Valpen som borde vara rumsren. Nu har Valpen plötsligt igen börjat kissa inne och hittade just bajs också. Kan det månne ha att göra med regn och rusk där ute? Dessutom springer hon till Grannens gödselhög för jämnan. Vi som tänkt uppfostra henne så att hon hålls på gården. Att få henne att förstå att Grannens gård är Grannens gård och inte egen, DET är en annan historia. Mest rädd är jag för att Grannens vackra blommor ska bli förstörda....i värsta fall uppgrävda. Vi får nog ta skeden i vacker hand och börja ha hundarna i buren igen.

Höst är det, ja. En rolig sak är MI-kurserna som börjat. Jag brukar inte gå på MI-kurser. Anser att jag inte har tid. Nu var jag därtill nödd och tvungen, eftersom arbetsplatsläkaren sa att jag måste börja träna i konditionssal för att få min rygg i skick. Det hjälper inte med tio gånger massage, som jag hade tänkt mig. Har sålunda varit två gånger på cirkelträning för personer med ryggbesvär. Det konstiga är, att det mesta iNTE gör ont i konditionssalen och i morse när jag vaknade hade jag inte det minst ont i min onda höft. Däremot var den ond igen när jag kom från jobbet....Det är väl som fysioterapeuten på jobbet sa: Istuminen on myrkkyä. Så ut och vandra i regn och rusk och kyla. Inte sitta här inne och blogga. Ut längs vägen och sedan ordentliga töjningar...Heja bara. Tror ni jag orkar mer än en vecka????

Kommentarer

  1. Hejsan på dej min granne..!
    Ja valpen hon springer hit hela tiden, likaså mamman hennes:)
    Jag har flyttat min blogg! Välkommen dit!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider