Projekt Sju Sjöar

Mitt projekt Sju Sjöar är härmed avslutat, åtminstone för i år. Det som började så bra efter Esse Run i somras slutade med fiasko. Det ryggonda jag blev av med genom att springa blev till något annat. Något som ibland tar ont när jag försöker springa och något som blir alldeles omöjligt när jag suttit i bilen eller sovit en natt. Förslitningar, misstänkte företagsfysioterapeuten, så nu ska jag till läkaren igen. Har fått återgå till promenader, vilket känns otroligt ineffektivt, när jag nu i nästan två månader sprungit så svetten runnit när jag varit på mina rundor. Men vad gör man. Får försöka boka in konditionssal eller simning någon gång i stället, men när i hela friden ska man orka och hinna det? Ingen får mig att sätta mig i bilen efter kl. 19 på kvällen för att köra 20 km till simhallen för att simma 45 minuter och så köra hem igen. Inte när man sitter 3 timmar i bilen per dag.... Någon gång måste man träffa sin familj också. Så ibland undrar jag hur läkare och fysioterapeuter tänkt att man ska hålla sig i form när dygnet fortsättningsvis har bara 24 timmar. Lördagar och söndagar? Ja, men då ska man städa, tvätta, stryka, sköta trädgården, handla....och i bästa fall vara social och ha gäster eller åka någonstans eller skjutsa barn någonstans. NÅjo. Det är välfärdsproblem. Nu ska jag i alla fall plocka ur diskmaskinen samt plocka i den igen.

Och så en matfråga: Crème brûlée... Hur lyckas folk med att få den att sitta ihop? Om jag följer mitt recept på 4 äggulor och 375 ml grädde och 125 ml mjölk rinner den i mitten, fastän jag haft den i ugnen i över två timmar. Nu testade jag att använda bara grädde och äggulor, det blev litet bättre. Borde man öka på antalet äggulor, kanske? Testade nämligen Crème brûlée på Restaurang Fyrklövern i Vasa och den var helt supergod och fast i mitten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider