Tjänstledig

Denna vecka är jag, som det så vackert heter, tjänstledig med lön för att få rehabilitera mig på Norrvalla. Jag värmde upp med en timme på gymmet i går och därefter en liten promenad med hundarna. Hör och häpna. Min höft var inte ond i morse när jag vaknade och gick nerför trappan. Kan slå vad om att den surnat till nu när jag suttit vid datorn i trettio minuter. Om ca 2 timmar ska jag packa mig iväg mot Jakobstad, där jag ska ha ett möte via videokonferens innan jag får åka på rehabiliteringen. De var inte så glada på rehabiliteringen. Vi borde vara med på ALLT. Och ja, jag skulle också helst vara på rehabiliteringen från början, men nu har Högsta Ledningen prickat in ett möte med oss just denna dag och denna tid. Och man kan ju inte kräva att ett stort gäng på dryga 10 personer anpassar sin tidtabell till oss. Det tycker jag i alla fall, men rehabiliteringsanordnaren tyckte nog att vi borde ha flyttat mötet.... Jaja, var och en med sitt. Jag vet ju att jag är irriterad när studenter tycker det är viktigare att fara på södernresa än att sitta på mina lektioner. Nå, hur som helst så ser jag fram emot att träffa mina kära kolleger från södra delen av landet. Det är sju månader sedan sist. Tyvärr har jag inte gått ner fem kilogram i vikt och tyvärr har jag inte blivit mjukare i lederna. Snarare tvärtom. Jag fick ryggproblem.....Men i stort så ska det bli roligt.

Kommentarer

  1. Hoppas att du har det fint i Norrvalla! Om 3 vk ska jag:)

    kram på dej

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider