Höstregn

Söndagen var så varm och vacker att jag trodde det var sommar. Tvättade fönster men var i övrigt väldigt lat. Lekte semester. Idag ösregnade det. Den äldre sonen hade idrottsdag i skolan och blev genomblöt, berättar han. Inte nog med det. Sedan kom frossan. Migrän trodde maken och sonen. När jag gick in och kände på sonens puls var det bara att konstatera att det inte enbart är migrän. Det var något helt annat. 39 graders feber. Här har lillebror snörvlat en vecka, här har jag haft magen i olag, haft någon konstig snuva som inte letar sig upp i näsan utan sätter sig nere i halsen... och så kommer han hem med 39 graders feber... Mor blir orolig. Sonen har sällan feber. Och Mors kalender säger att hon inte har tid att vara sjuk de närmaste veckorna. Måste ju jobba in allt jag bara hinner så jag hinner vara några dagar på Norrvalla. Men mest är MOr förstås orolig för sin son. När sonen var liten kunde han sova i dubbelsängen när han var sjuk. Nu är sonen tonåring och vill inte alls sova i samma säng som Mor. Inte ens när han är sjuk. Men Mor har funderat ut en strategi. Kanske ta madrassen och ligga på golvet ifall sonen börjar må riktigt dåligt i natt.

Hur som helst. Någon joggingrunda eller promenadrunda för mor blir det inte i kväll. Och inte annan motion heller. Mor är trött. Hoppas i alla fall vara frisk i morgon kväll så det blir cirkelträning för personer med ryggbesvär...

Och hunden tuggar sönder allt som finns att tugga. Fy för hundvalpar...:D

Kommentarer

  1. Tråkigt med sjuka barn. Här har dom tillsvidare klarat sej efter idrottsdag i regnet! Alla är i skolan. Jag är sjukskriven ännu denna veckan, sen får vi se...
    HA en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jaa, det där med höstinfluensa är inte roligt. Hoppas du börjar må bättre!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider