Dag 24

Just som jag skulle  berömma det underbara sommarvädret fick jag känning av migrän. Har haft vänner på plättkalas i dag, nu i kväll har jag klippt litet gräs i stället för att ta en promenad längs vägarna. Kan intyga att det är minst lika tungt som att promenera med hundarna. Nu i kväll var det svalare, men då behagade flugorna svärma omkring fru Nizzan, så nu har hon gjort sitt för i dag. Herr Nizze meddelade att han skulle åka in till stan på Jakobs Dagar, men fru Nizzan hade inte minsta lust att höra på OBO Big Band. Fy, vad tråkig man blir på gamla dar. Ungdomarna är också hemma. Det i sin tur är kanske litet oroande. Deras största intresse är att prata med kompisarna via skype. Och spela. Sommarjobben här hemma lockar inte: städa, klippa gräs, kasta ved, tvätta fönster, hjälpa mormor, rensa ogräs... Det skulle finnas hur mycket jobb som helst, men inget anses nödvändigt.
 Var jag likadan i samma ålder? Jag betvivlar. Jag har synnerligen klara minnen av att jag gick i fähuset morgon och kväll, att jag lagade mat varje dag, att jag var ute på höbärgning varje dag och ibland sent på kvällarna. Dessutom har jag ett minne av att vi städade varje lördag, mamma och jag. Förskönar jag mig själv, eller var det månne annorlunda förr?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider