Tisdag, semesterdag nummer 16

I går gjorde jag alltså inga stordåd. Förmiddagen gick alltså åt till att vara med mamma till byn, sedan var det lunch, så röjde jag ur ett skåp i grovköket. Skåp och skåp. Det är ett litet rum på ca 3 kvadratmeter. En gång har jag faktiskt sovit i garderoben/skåpet. Herr Nizze snarkar som bekant. En gång hade vi gäster från Södern och extrabäddarna var upptagna. Vad gjorde fru Nizzan? Jo, hon konstaterade att garderoben går att sova i, eftersom det även då var nystädat. Man tager ett liggunderlag, täcke och kudde och sover på golvet. Tanken var ju att gästerna inte skulle märka mitt tilltag, men så var någon vaken när jag smög mig ur garderoben. Nu skulle jag inte längre vilja sova där på golvet, inte med tanke på all avföring från möss som jag hittade i går.

Nåjo. Det om det. Städningen var bra uppvärmning, så jag stekte också plättar samt joggade 6,7 km. Nästa pass i morgon borde då bli 7 km. Hm. Det börjar bli på gränsen. I går gick det lätt i alla fall. I kväll har jag bestämt mig för innegym...

I dag har jag shoppat med sönerna, köpt Kotipizza till lunch, druckit kaffe ett antal gånger, varit på fotvård och städat ett par skåp i Nizze 2:s rum. Det var en försvarlig mängd skräp som förpassades till vinden. Skulle ha önskat litet mera entusiasm från gossens sida, skulle gärna ha sorterat allt i bokhyllan. Men det är ju inte mitt jobb. Det är hans rum. Tanken var att vi skulle ha farit till Pedersöre Teaters föreställning i kväll. Men tänk er, knappt 10 grader varmt, ordentlig vind och regn ännu kl. 14.30, när pjäsen skulle börja kl. 19. Jag avbokade. Hoppas på litet bättre väder på torsdag kväll.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider