Esse Run

Dag 10 gick huvudsakligen i semesterns tecken. Inga stordåd. Jag redde upp i huset, bar in osålda loppisprylar, städade badrumsskåp, lagade lunch... Därefter var jag på sightseeing i nejden. Körde Nizze 1 och en kompis till Överpurmo. På hemvägen därifrån anmälde jag mig och herr Nizze till Esse Run. Vi sprang sedan den kortare sträckan, knappt 4.3 km enligt  Sports Tracker. Denna gång sprang jag med tidtagning. Inget att vara stolt över, men jag var inte sist i tävlingsklassen. Och så kan jag ju skryta med att jag sprungit i samma tävling som Karin Storbacka. Hon vann visserligen 9 km-klassen på en tid som var knappt 10 min  över min tid på halva sträckan... Men det är en annan historia. Jag i min tur var 9.51 efter segrarinnan i min klass. Medalj fick jag av Christoffer Wärn, en duktig ung löpare från Falken. Så i det stora hela var jag nöjd med prestationen.  Jag överträffade min egen minutiös per kilometer ganska ordentligt. Nästan 45 sekunder snabbare än vad jag presterat på egna länkar i Gränlandsskogarna. Och vädret var ganska idealiskt. Sol, kylig nordanvind, ca 17 grader varmt. Vinden kunde jag ha varit utan, men jag tyckte det gick lätt att springa.

I dag är det 21 år sedan herr Nizze och jag gifte oss. Klockan är snart elva och jag borde börja göra något...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider