Lördag, semesterdag 6 och söndag semesterdag 7

Vaknade tidigt på lördag morgon och satte igång med städningen vid 8-tiden. Var klar med det mesta lite för 12. Satte gourmetlunchen - lutfisk som jag hittade i frysen - i ugnen och tog en länk. Konstaterade att det nog blir tidlös klass i Esse Run i år också. Jag hade drömt om att springa i tävlingsklassen och inte bli sist där, men med den tid jag presterade i lördags kan vi glömma det. Det värsta är, att jag tycker flåset är OK. Jag känner mig inte dödstrött och jag kan andas när jag joggar mina dryga 5 km - men benen. Benen vill inte alls. Och så tänker jag att , äh. Jag promenerar.

Lördag eftermiddag och kväll gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Deltog i laestadianernas sommarmöte. Eftersom jag i många år var aktiv inom kyrkan, var det inget som kändes främmande. Snarare tvärtom. Jag kände igen mycket från mina mest aktiva år och jag trivdes riktigt bra. Mycket tack vare min kära "guide" och hennes man. Ett trevligt par, som jag fick ventilera funderingar med. Och än en gång fick jag rätt: i stället för att ha fördomar om olika grupperingar kan man delta i deras samlingar för att ta reda på litet mer.

Kvällen avslutade jag med att köra runt i byn med mamma. Vädret var så fint, så jag tyckte att vi kunde ta en runda.

I dag sov jag ganska länge. Var på en lugn promenad i det vackra solskenet. Har planterat två rosenbuskar alldeles själv. Det, ni. Det  händer inte varje decennium. Dagens tråkighet: mamma har fått vattenläcka och hennes torkställning har rostat sönder. Båda sakerna ungefär samtidigt. Nå, vi ska hoppas rörmokaren kan fixa det i nästa vecka. Hoppas nu bara att det inte blir en jättelik rörrenovering. Skulle inte vara så roligt att kosta på det, på ett gammalt hus.

Nu har jag rensat litet ogräs, mest för att vädret var idealiskt: soligt och varmt och blåsigt så flugorna och myggorna inte hittade mig. Men mest har jag vilat. I morgon är det loppis race och jag borde reda upp och se vad vi ska sälja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider