Jakobs dagar

Så har vi då äntligen sommar. På onsdagen hade vi plättkalas med godo vänner, jag klippte lite gräs med lilla klipparen för att underlätta för sönerna som klipper de stora ytorna. På torsdagen beslöt jag att det är semester som gäller. Vi tog en runda till det europeiska mattorget och handlade en del smått och gott. Försökte också koncentrera mig på min bok "Vart tog den lilla söta flickan vägen", men konstaterade att det finns hallon på tomten så jag plockade en liter...ok för mig som inte gillar bärplockning och efterarbetet. På kvällen sprang jag min åttakilometersrunds. Tänker inte öka mängden, 8 km får räcka för en 50-plussare.

Eftersom sommarvärmen satt i ännu i går, fredag, bestämde jag mig för att inhibera veckostädningen. I stället plockade jag röda och vita vinbär och saftade dem. Handlade med mamma, besökte gravgården och läste min bok. På kvällen blev deg Jakobs Dagar för hela slanten. Trion KAJ i Skolparken och senare Sturm und Drang.Nizze 1 hade sitt kompisgäng, medan Nizze 2 var hänvisad till morsan. Han träffade också en kompis senare, men även denne kompis följde med familjen. Vi kom lyckligt hem. Det var trevligt, vädret var bra, mycket folk. Det som stör mig är att det ska drickas så mycket alkohol. Burkplocksrns hade gods dagar, om man ska se något positivt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider