Semesterdag 3

Semesterdag nummer tre tillbringade jag huvudsakligen hemma. Kläd- och persedelvård står alltid på programmet.... Började också operation "Städa köksskåpen". Det är ett antal år sedan jag lovade sönerna betalt om de skulle städa dessa skåp till julen. Tyvärr vet jag inte vilken jul, för de har varit ostädade tills nu. I går ryckte pojkarna in och städade var sitt köksskåp. Tur det, för jag har fortfarande många kvar. På kvällen, när det slutat regna, besökte jag en god vän och vi tog en ordentlig promenad. Det var roligt att sitta och prata.

I dag, semesterdag fyra, sov jag rätt länge. Tog en länk, men orkade inte springa mera än 5 km. Vet inte varför det ar så tungt i dag. Har sedan fortsatt med operation städa köksskåpen medan sönerna klippt gräs. Konstigt att det alltid finns arbete, när man har semester. Det var först i går kväll, när vi satt i väninnans inglasade uterum och åt glass, som jag kände att det var semester. Här hemma finns otvättade fönster, ostädade skåp och framför allt borde storstädning av huset bli av. Och snart har hela första semesterveckan gått. Håhåhåjaja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider