Fjärde veckan inleddes

Så inleddes då fjärde semesterveckan. Tog en timmes promenad på morgonen, och tänk, det blev riktigt svettigt. Det är man inte riktigt van vid denna sommar. Sedan var utmaningen att väcka Nizzan 1, som hade traktorteoriprov på eftermiddagen. Trots att det var han som skulle skriva traktorteori, var det jag som fick gnälla att han skulle stiga upp och göra sina sista förberedelser. Teorin gick bra, så nu får han helt lagligt börja köra omkring med traktor här på vägarna. Hör dock till saken att traktorn är så pass halvdålig, att han nog får hålla sig till småvägarna tills han får mopedkortet.... Efter traktorteorin blev det Loppis på torget i Jakobstad, så nu har jag deltagit i Jakobs Dagarsfirandet i år också.

I går kväll var vi sedan och hälsade på en av mina kusiner. I natt sov jag dåligt - igen. Dels glömde jag mig och drack ordentligt med kaffe, dels börjar jag ha "mummokuume" och dels har jag en del saker jag grubblar på. Egentligen skulle jag vilja på en semesterresa: hotellresa till Stockholm, men maken verkar ha andra planer. Bilresa till Villmanstrand i morgon, tycker han. Vi tre andra är föga imponerade. Väderleksrapporten lovar regn där i slutet av veckan. Dels är jag litet osäker på om jag överhuvudtaget kan tänka mig att åka bort just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider