Lördagen den 14 juli

Frankrikes nationaldag har jag hedrat genom att se på France 2:s sändningar från Paris. Presidenten Hollande gick omkring och hälsade på folk längs Champs Elysées (eller vilken gata det nu var....).
Jag dammsög litet på förmiddagen, sedan när jag tänkt gå ut och klippa gräs, började det regna. Jag lagade mat i stället, vek litet kläder, tvättade kläder, handlade mat och nu var jag slutligen ute och klippte litet kring buskar och kanter. Gossarna får sedan sköta resten med stora gräsklipparen. Jag är litet sjuk i kroppen efter gårdagens länk. Jag körde ett 35 minuters pass, där jag joggade lugnt ca 20 minuter och sedan hade fem gånger en minuters-intervallträning. Jag gillar inte intervall. Jag vill bara springa lugnt (typ 7,5 minuter per kilometer....). Sandra Eriksson springer ju typ 2 km hinder på den tiden.... Knäckande, men så tränar hon ju också på riktigt :D.

Lördagkvällen lär inte bli särskilt sprittande. TV, kanske.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider