Slutet på semestervecka 2

Ack, så fort tiden går. Denna vecka blev slutligen den riktiga semesterveckan. Varmt och vackert väder och jag har INTE städat. Torsdagen inledde jag med en 45 minuters promenad. Resten av dagen använde jag till att shoppa loss i Karleby med kära mor. Min gamle far gillar inte att åka till Karleby, och han gillar framför allt inte shopping. Mamma, däremot, älskar kläder så vi tog en runda till Anttila (som hade sämre urval än i Vasa), Kapp-Ahl (där vi köpte underkläder), Lindex, Seppälä (där vi inte hittade någonting), Aleksi 13 (där vi hittade varsitt par svarta byxor och jag hittade dessutom en blus (20 euro per plagg). Byxorna och blusen behöver jag, när jag ska vara "skaffare" på ett bröllop i augusti. På kvällen, när jag kom hem, lagade jag litet mat och klippte lite gräs. I övrigt njöt jag av värmen.

I dag gjorde jag ett besök till läkarjouren i staden, tillsammans med min far. Väntetid, trots tidsbeställning, var 2 timmar. Jag undrar varför man har tidsbeställning när man ändå får vänta flera timmar. Jag hade dessutom i princip tvingat dit gamle far, eftersom vi tycker att han mycket hastigt tacklat av och inte är sig lik. Nå, det togs några blodprov och ett urinprov och när vi sedan efter drygt 3 timmar fick resultaten fick vi veta att allt är bra och det är bara att fara hem. Nej, allt är inte bra. Det vet vi alla. Frågan är bara om vi bara låter det vara så här, eller om jag igen ska tvinga honom med mig till en privat läkare. Det är fint med billig sjukvård, men man börjar nog undra om det är någon nytta med den.

Nå, kvällen använde vi till Loppis Race i Purmo. Vi orkade dock med bara en bråkdel av de 65 försäljare som fanns på kartan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider