Lördag kväll

Grattis till stafettmedaljerna, IK Falken! (och alla andra också förstås - men det är nu Falken som står mitt hjärta närmast, fast jag bara bänkidrottar)

Jag filosoferar över hur jag ska tillbringa mina tre återstående semesterveckor. Springa på gym varje dag om det blir regn? Nä, det blir enformigt. Följa mitt löpträningsprogram och springa 7,5 km i morgon? Inte särskilt lockande. Men eftersom min rygg mår bättre när jag springer och sedan stretchar regelbundet, så kanske jag ska fortsätta med det, trots att Esse Run är över. Men något annat borde man väl göra på sina 3 återstående lediga veckor. Blogga dagarna i ända? Nä, ingen orkar läsa det. Facebooka dagarna i ända? Nä, hellre stänga FB och visa att jag inte är beroende.
Bjuda hem folk på plättkalas spontant? Men då måste jag städa. Igen. Vet inte vem som ser till att detta hus alltid är som ett slagfält.
Storstäda garderoberna ifall det regnar resten av semestern? Flytta om litet, eftersom pojkarna antagligen ska byta rum? Rensa ogräs? Baka? Inget känns roligt. Men om man skulle sätta in EN uppgift per dag i kalendern, kanske fru Nizzan skulle känna sig tillfreds då, när semestern är slut? Nu ser jag dessutom att spindlar spunnit nya nät utanför fönstren. De fönster som jag tvättade till konfirmationen för två veckor sedan. Alltså är städning onödigt. Ger inget bestående resultat.

Misstänker att det inte blir någon semesterresa. När man inte kunnat bestämma sig tidigare, lär det bli Ylivieska eller Power Park. Eller kaffe på ABC i Jakobstad. Fru Nizzan är något pessimistisk i kväll. Undrar varför det, när solen äntligen visat sig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider