Fruntimmer i fruntimmersveckan

Något speciellt namnsdagskalas har jag inte haft. Herr Nizze och sönerna Nizze 1 och Nizze 2 satte sig i bilen på förmiddagen och åkte iväg söderöver. Jag stannade hemma och har tillbringat dagen som gräsänka med att vika kläder, stryka kläder, mangla lakan, äta  restmat, rensa litet ogräs (men bara litet), se på TV, läsa gamla veckotidningar, ta en promenad i solen, handla, hälsa på föräldrarna en stund. Nu har jag duschat i solvärmt vatten. Vi har solpaneler som sköter värmningsjobbet mycket bra sådana här dagar, när solen skiner. 62 grader varmt var vattnet i vattentanken kl. 19 i kväll. I morgon bitti lär det vara något svalare - speciellt om det blir regnigt... så det gäller att kolla väderleksrapporterna så man vet om man ska duscha på kvällen eller om det lyckas på morgonen....Men i övrigt är vi nöjda med solpanelerna. De sparar nog in en del, eftersom vi inte behöver ha pannan igång för att få varmvatten.

Detta om dagens bravader. När man nu har bara 1,5 lediga veckor kvar, borde väl tiden gå åt till att städa skåp, fylla frysen med hembakt osv. Men, icke sa Nicke. Jag har städat ett skåp i dag och det får räcka. Nu ska jag återgå till Tv-tittandet, bara jag får in hundarna som står ute och skäller. Varför skulle de ut, när de ändå ska in igen? Jag fattar inte hundlogiken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider