Power Park

I går inföll årets obligatoriska Power Park-besök. Endast Nizze 2 (obs, herrarna har bett om att få byta namn till Nizze i stället för Nizzan) åkte. Det blev betydligt billigare för familjen på det sättet, men ack, vad trötta vi blev. Anlände kl. 13, ungefär, efter att vi fått liv i Nizze 1 med diverse skrik och ett antal kaffemuggar. Det var otroligt med bilar då redan. Som tur är, sköter de stället bra, så det fanns parkeringsvakter. Köerna till attraktionerna var i medeltal 20-30 minuter. Sist och slutligen åkte inte Nizze 2 så många olika saker, men tiden gick. Eftersom armbandet kostar 32 euro och en engångsbiljett kostar 7 euro, var han alltså tvungen att åka minst 5 gånger. Givetvis gjorde han det. Jag och de andra herrarna gick i affärer, väntade... Och köer var det också till maten. Först halv fem var det så pass kort kö i Skaala, att man kunde börja tänka sig att gå in. Då sa de ändå att matkön var 20 minuter, men det stämde inte riktigt. Det gick nog snabbare. Dessutom gjorde vi så att herrarna plockade mat åt mig och jag reserverade ett bord. Tidigare på dagen var det t.ex. en timmes väntetid på Steak House Canyon. Köerna till Sibylla var också långa och skulle man ha velat ha en värmd panini skulle det ha tagit 20 minuter. Vi nöjde oss med kall panini och kaffe... Den nya thai-restaurangen kunde man ha prövat, där var köerna kortare. De hade dock i stället så, att man betalade per gram man plockat på tallriken, och jag såg inget kilopris när jag kollade - så det fick vara. Priserna är hutlösa när man är 4. Men så är det ju ändå semester. Nog skulle maten ha kostat hemma också. Eller utomlands. Fast hemma skulle inte lunchen ha kostat 13 euro per person. Samtidigt tycker jag att Skaalas mat är perfekt för barn- och tonårsfamiljer. Något för alla, även om det inte är supergott.

I år tyckte jag att städarna inte riktigt hann med toaletterna, handdukarna var slut på ett ställe, men i övrigt såg man städare nästan överallt, hela tiden. I fjol hade vi brittiska gäster som jämförde Power Park med EuroDisney och ansåg Power Park vara bättre, eftersom det var kortare köer och rent och snyggt. Det ni. Den familjen hade sett en hel del och jag tror inte de var artiga bara för vår skull. Vi äger inte Power Park.

I dag är det vilodag. Och fortfarande strålande sol. Tack, käre Skapare!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider