det är inte sant!

på fredag börjar mina övningslektioner. Vad händer? Jo, jag har ont i halsen. På riktigt. Inte något som går över när man druckit kaffe. Och trött, förstås.


Igår hade vi en föreläsning om verktyget Didactor. Ett verktyg som används för att öva språk med hjälp av dator. Visst finns det fördelar. Eleverna behöver inte lyssna så mycket till läraren, utan kan lyssna på datorn, öva uttal osv. Helt ok som hjälpmedel. Det viktiga är dock att det faktiskt finns ett pedagogiskt mervärde. Man ska inte bara överföra sin normala undervisning till nätet. Det ska ge något mer. Läraren som presenterade detta hade sina motiv klara. Jag använder ibland liknande som övningsmaterial. Ändå är jag delad. Måste barnen vara uppkopplade i skolan också...


idag har jag hört på lektioner och varit på röstanalys. Vi har också försökt planera fredagslektionen. Svårt när man inte får ha hand om hela kursen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider