Så är det lördag igen

Fru Nizzan tränade på morgonen. Sedan hem och duschade, iväg till frissan. Sedan hem, hämtade mamma, körde till affären och handlade. Herrarna hade förberett maten. Vi såg på skidåkning. För Kerttu Niskanen gick det helt OK. För Iivo Niskanen och Matti Heikkinen, Lari Lehtonen och Sami Jauhojärvi gick det mindre bra. Fast å andra sidan. Fru Nizzan sade före VM, att ifall finländarna börjar ta många medaljer i VM så blir hon mycket misstänksam. Det har ju kommit någon enstaka pallplacering i världscupen, men ingenting som skulle förebåda något medaljregn.

Fru Nizzan har också förberett sin presentation till kursen motivation och lärande. Så. Nu återstår att träna texten som ska läsas i högmässan i morgon, hälsa på mamma en stund och vila. Nästa vecka blir det då att försöka författa 2 hemuppsatser på sådär 20-30 sidor sammanlagt. Och förbereda sex lektioner. Nu har jag bestämt mig för att göra dem på mitt sätt och inte försöka vara någon jag inte är. Då kan jag fokusera mera på att se eleverna och att tänka på mitt eget uppträdande. Tagga ner, helt enkelt. Ska bli intressant att se hur det blir.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider