"Sportlov"

Nåja. Sportlov har jag INTE. Dels har jag igen fått ont i halsen och dricker Finrexin och äter vitlök så det står härliga till. I går presenterade jag en uppgift inom kursen Motivation och lärande. Det var en videobandning av en lektion, som jag analyserat. I går kväll och i dag morse sammanställde jag sedan en uppsats och röstanalys. Dagen har gått åt till att sammanställa en portfölj inom kursen Motivation och lärande. Visst har jag lärt mig en del. Jag hittade en intressant avhandling på nätet. Men nu börjar jag vara trött. Jag lämnar inte in uppgifterna ännu, deadline är först omkring 12 mars. De får finnas kvar för eventuella korrigeringar. Men jag tror att jag är nöjd så här. Jag måste ju bli godkänd. Kanske inte med en femma och inte ens en fyra. Men jag tycker nog att jag uppfyller lärandemålen mer än väl. Så vi säger att jag jobbat för en trea. Jag kan meddela resultatet sedan, förstår att läsarna är mycket nyfikna.....;D

Dagens skid-VM blev kanske inte som man tänkt sig. Men vackert så. Jag hejar litet på Japan, eftersom en kafferumskollega vallar deras skidor. Och jag har sagt det förr. Skulle finländarna ha börjat plocka medaljer i VM, skule jag ha blivit väldigt misstänksam.

Nu tror jag att jag måste sluta skriva för i dag. Steg upp sju och började skriva före åtta.Har haft kaffepaus och matpaus och sett på skidning. Men nu måste jag nog ut och röra på mig en stund. Kanske jag sedan orkar fortsätta med att börja göra en disposition för nästa hemtentamen. Eller läsa något inför temaseminarier och temapresentationer som kommer direkt i modul 2. Eller planera nästa veckas lektioner. Har sex övningslektioner. Småpotatis, egentligen. En vanlig arbetsvecka. Men eftersom jag nu analyserat en lektion och sett hur jag ser ut och hur jag låter, så måste jag försöka hitta på något som gör att jag är bekväm och mera stabil som lärare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider