Första dagen som studerande

Nu är fru Nizzan studerande. Dagen inleddes med information och ämnesdidaktik. Ärligt talat kan jag säga att jag mycket väl kunde ha varit frånvarande från informationspasset. Med min långa arbetserfarenhet från ÅA i Vasa, så kände jag till det som kom fram. MEN, jag anser att det är till nytta att vara med på allt. För min yrkesroll är det bra att veta vilken information som går ut till de studerande och i vilken form.

Ämnesdidaktiken var fylld av information och rätt hastigt konstaterade jag att nu gäller det att organisera sig. Långa dagar betyder att alla hemuppgifter ska göras på helgerna eller på nätterna. Jag tycker allt verkar genomtänkt och det presenterades klart och tydligt.

Nu har jag lämnat in första uppgiften (som har deadline 23.1). Detta av den anledningen att den var lättast att åtgärda, eftersom jag funderat på uppgiften så många gånger. Att den sedan inte blev så välformulerad är en annan historia. Denna gång är jag ute efter att komma igenom kurserna, inte att få beröm för mitt språk eller mitt innehåll.

Att jag sedan borde läsa ett par, tre artiklar till nästa vecka är sedan en annan historia. Nå, helgen är lång och herr Nizze lär ha jobb i Vasa i morgon kväll, så jag har många timmar att använda för läsning. Och alltid kan man strunta i städning och kläd- och persedelvård i veckosluten. Jag har ju tre nästan vuxna män i huset.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider