Lördag

En lördag då jag varit i full gång hela dagen, men inte gjort något vettigt. Dagen startade med träning, 1,5 timmar cirkelträning. Efter det snabbt hem, i duschen, slängde i mig en näve nötter, iväg till frissan, handlade lite helgmat, lagade lunch, hämtade hem Nizzarna som  varit hos en kompis hela natten, vek litet kläder, såg på Tour de Ski, förde Nizzarna tillbaka, var till gravgården. Där gjorde jag dagens goda gärning. Det snöade så förtvivlat för några dagar sedan, att vår gravsten var helt insnöad. När jag grävt fram våra egna ljuslyktor, märkte jag att det fanns en insnöad lykta på graven bredvid. Så jag grävde fram den också, eftersom jag vet att den som sköter den graven inte har lätt att ta sig dit. Nu får herr Nizze besök - han och hans kompisar ska ha filmkväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider