Sociala veckan

Om vi var asociala hela veckan kring julen, så har vi varit desto mera sociala på det nya året. Nyårsdagen till vänner i Karleby. Fredag kväll till vänner i Kållby. Lördag hade vi vänner på besök. Nu väntar ännu tre dagar, sedan inleds studierna.

Ute har det varit snöväder. Jag var ute och skottade litet snö på dagen och konstaterade, att måste jag göra något utearbete, så föredrar jag snöskottning framom att kratta... Även om dagens snö var tung och blöt.

Från och med onsdag ska jag försöka blogga om livet som studerande och notera vad jag anser om utbildningen. Förra året var det ju en SU-politiker som gav ämneslärarutbildningen svidande kritik. Dels ingen verklighetsanknytning, dels togs ingen notis om dem som hade lärarerfarenhet, osv.  Så, det blir bloggens huvudsakliga uppdrag denna vår. Att redovisa för vad ämneslärarutbildningen ger en person med 25 års undervisningserfarenhet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider