Oh Lord why don't you buy me....

Såhär känner jag mig i dag. 
Bilen som inte gick genom besiktningen förra veckan skulle in för svetsning i dag. Det visade sig dock att det är så mycket rost att det inte hjälper med något svetsande. Vi har två alternativ: skrota bilen eller göra en större renovering av det som är rostigt. Bilen kostade inte så väldigt mycket när vi köpte den för två år sedan. Jag har kört ca 100 000 km med den sedan dess, så jag ska väl inte klaga. Pappas gamla bil som står och rostar i garaget är medkörd kanske 60 000 km sammanlagt. En överslagsräkning... Låna 25 000 till en ny bil. Ränta...5 procent skulle visst ge en räntekostnad på 1250 euro per år. Alltså en större service. Men då skulle man dessutom ha en utgift för amorteringen också. Storleken förstås beroende på hur länge man tänker ha pengarna lånade. Så kanske man lika gärna kan slänga ut pengarna till service för den gamla bilen i alla fall. För även om man köper en nyare bil, kommer man inte undan service när man kör 50000 km per år.

Vi avstod från pappas kusins frus begravning i dag. Det är ingen familj vi umgåtts regelbundet med, och jag var nöjd med att få reda upp litet här hemma.  På morgonen var jag och tränade och sedan dess har jag städat litet grundligare. Klockan var över 18 när jag var klar.... och ändå finns det massor att reda upp. Eftersom jag hade ont i magen sov jag dåligt i natt, så jag börjar känna mig trött.
Sorterade litet papper som har med studierna att göra och försökte få till stånd ett schema över uppgifter vi ska lämna in nu i modul 1. Jag känner mig ute på sju famnars vatten, det måste jag medge. Dessutom börjar mina övningslektioner på fredagen, så jag borde ta fram lektionsplaneringsschemat och göra en planering för tre lektioner i gymnasiet, kurs 7, och ytterligare idéer för tre kompanjonlektioner med min studiekompis. De lektionerna är gymnasiets kurs 3. Gruppen är intressant så tillvida att det är engelskspråkiga studerande med också. Det betyder att allt material ska kunna presenteras på engelska också. Som tur är, har jag erfarenhet av detta.  I morgon ska jag således försöka göra upp en skiss för vad man kunde göra på lektionerna och sedan får vi se hur det utvecklas när vi diskuterat med handledaren nästa vecka. Jag menar: två lektioner på en vecka är ju småpotatis. Egentligen. Utmaningen är att det inte är en egen klass, utan att man hoppar in några tillfällen.

Jag fortsätter med min tidsanalys och skriver in hur många timmar per dag,som jag jobbat med studierna. Ska bli intressant att se om det blir flera arbetstimmar än när jag jobbar på riktigt. Som tur var, hittade jag litet anteckningar kring inlämningsuppgifterna nu när jag sorterade papper. Det betyder att det känns litet bättre. Dessutom har jag en idé om hur jag ska göra en temapresentation i nästa modul.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider