Fredag kväll igen

Oj, vad tiden går. Nu har jag redan varit tjänstledig en månad. Tre "lediga" månader återstår, sedan blir det "semester" i drygt två veckor innan studierna är klara. Jag borde göra en stor "att göra"-anslagstavla där alla uppgifter är insatta. Att ha dem i datorns eller telefonens kalender hjälper inte. Jag borde ha en hel vägg där allt finns på gula lappar. INte bara deadlines utan också VAD jag ska göra. Ouppmärksamma Nizzan mejlade i går en lärare för att fråga om innehållet i en uppgift. Det hade presenterats första gången. Ridå. Gissa om en gammal tant skäms. Men när man får deadline efter deadline av olika personer, blir man till sist rätt yr.

I dag fick vi stoffet för våra 13 lektioner denna modul. Det ska nog gå helt bra. Jag har ju gjort motsvarande i 25 år, men nu ska det jag gör bedömas och det är inte min egen grupp.

Nu har jag talat med mamma igen - vi far nog inte på begravningen. Ingen av oss var särskilt hågad. Det är rätt skönt, för då får jag rå mig själv, träna, städa, hämta Nizze 1 som är ute på dåligheter osv.

The Voice of Finland har intressanta deltagare i år. Det senaste tillskottet i Michael Monroes team var Jennie Storbacka, som fick idel beröm av domarna. Jag läste att Poppipoliisit tycker att det är svagare gäng med i år... Kanske det är därför de plockat in rätt många kända finlandssvenskar. Bra sjöng Sarah Tiainen, bra sjöng Maria Höglund - men nog var Jennie snäppet bättre i kväll, tycke jag. Men jag är ju omusikalisk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider